Ifølge NCLs YouGov-undersøkelse beveger over 70 % av reisende seg bort fra ferier med intens sightseeing til fordel for mer avslappende og oppladende ferier som prioriterer personlig velvære, fleksibilitet og valgfrihet
Norwegian Cruise Line
Folk velger ferier med lavere tempo og mer fleksibilitet
En ny reisetrend er på fremmarsj: Joy of Missing Out (JOMO). En ny undersøkelse, utført av YouGov på vegne av cruiseselskapet Norwegian Cruise Line, viser at over 70 % av reisende velger bort ferier med tettpakkede reiseplaner og hektisk sightseeing.
JOMO er et motsvar til trenden «Fear of Missing Out»
(FOMO), der ferien ble styrt av frykten for å gå glipp av noe, og reisende var
travle med å krysse av destinasjoner på listen sin og fange hvert øyeblikk til
sosiale medier. JOMO-reiser er en roligere og mer bevisst måte å feriere på.
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP