Turist med Trollstigen i bakgrunnen.

Fremtidens reiseliv trenger ledere som handler samfunnsansvarlig

Reiselivet er en del av samfunnet og må derfor tilpasse seg og bidra til et samfunn i sterk omstilling. Vi vet at dette innebærer store utfordringer. Hvordan reiselivet bør handle for å møte disse utfordringene på best mulig måte er et vanskeligere spørsmål å besvare.

Publisert

Både forskning og praksis legger omfattende ressurser på å forstå hvordan reiselivet kan ruste seg for å møte et samfunn hvor digitalisering (AI), bærekraftig utvikling og en usikker geopolitisk situasjon stiller stadig høyere krav til reiselivets evne til tilpasning og innovasjon. Her trenger reiselivet en ny generasjon ledere og medarbeidere, som med kunnskap og kompetanse på en profesjonell måte kan balansere bransjens krav til lønnsomhet med et bærekraftsarbeid som skaper langsiktige positive samfunnseffekter. Dette er ikke noe nytt argument, men etter hvert som samfunnsutfordringene blir stadig mer komplekse og kravet om etterlevelse av bærekraftsløfter øker, stilles spørsmålet om reiselivet har riktig kompetanse mer på spissen.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS