Turist med Trollstigen i bakgrunnen.
Anastasiia Shavshyna/iStockphoto
Fremtidens reiseliv trenger ledere som handler samfunnsansvarlig
Reiselivet er en del av samfunnet og må derfor tilpasse seg og bidra til et samfunn i sterk omstilling. Vi vet at dette innebærer store utfordringer. Hvordan reiselivet bør handle for å møte disse utfordringene på best mulig måte er et vanskeligere spørsmål å besvare.
Både forskning og praksis legger omfattende ressurser på å forstå hvordan reiselivet kan ruste seg for å møte et samfunn hvor digitalisering (AI), bærekraftig utvikling og en usikker geopolitisk situasjon stiller stadig høyere krav til reiselivets evne til tilpasning og innovasjon. Her trenger reiselivet en ny generasjon ledere og medarbeidere, som med kunnskap og kompetanse på en profesjonell måte kan balansere bransjens krav til lønnsomhet med et bærekraftsarbeid som skaper langsiktige positive samfunnseffekter. Dette er ikke noe nytt argument, men etter hvert som samfunnsutfordringene blir stadig mer komplekse og kravet om etterlevelse av bærekraftsløfter øker, stilles spørsmålet om reiselivet har riktig kompetanse mer på spissen.
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP
Nylige artikler
Lanserer kommersielt støttesystem for hoteller og hotellkjeder
Scandic Norge tildeles LINs inkluderingspris
Nord-Norge skaper mest verdi innen reiseliv per innbygger
SAS setter opp flere avganger og større fly foran fotball-VM
Geir-Rune Larsen er vinner av Ingrid Espelid Hovigs matkulturpris 2025
Mest leste artikler
Historisk gjenåpning: Nils Flatmark leder Savoy 1918s kjøkken
Hvordan KI revolusjonerer hotellbransjen: Effektivitet og personalisering
Oslometeren: Enklere og rimeligere uteservering i Oslo
Geir-Rune Larsen tildelt matkulturpris for rekruttering til restaurant- og matfag
Airbnb får stor bot i Spania for ulovlige utleieannonser