
Gode besøkstall for dyreparken i Kristiansand
Dyreparken merker imidlertid at barna blir tidligere «voksne» enn før. – Vi ser at barn og ungdom blir fortere «voksne» nå enn for 10-20 år siden, og vi trenger konsepter for den eldste gruppen, sier adm. direktør i Dyreparken Per Arnstein Aamot.
Dyreparken i Kristiansand opplevde en økning i inntektene på 6 prosent i fjor, med en total omsetning på nær 618 millioner kroner. Parken, som er en del av Per G. Braathens Braganza-konsern, tiltrakk seg 1,06 millioner besøkende, en økning på 30.000 fra året før. Adm. direktør Per Arnstein Aamot bemerker at barn og ungdom blir tidligere «voksne» nå enn for 10-20 år siden, noe som utfordrer parken til å utvikle konsepter for eldre barn. Dette skriver Finansavisen.
Nye investeringer
Parken har også investert betydelig i overnattingsfasiliteter, med 120 nye Juliushytter og familierom på Dyreparken Safarihotell, noe som gir en kapasitet på 2700 sengeplasser inkludert campingplassen. I tillegg til å være en stor arbeidsgiver for ungdom, med 1450 ansatte i juli, har parken også fokusert på branding gjennom TV-serien «Dyrepasserne», som nå er i sin 24. sesong. Dette gir parken en tilstedeværelse utenfor sesongen, sier Aamot.