Reiseliv
Innovasjon norge skrur på nordlyset
Innovasjon Norge ønsker å etablere Norge som det nye nordlyslandet.- Vi gir oss ikke, nordlyset skal bli vårt. Ved hjelp av ulike nordlyskampanjer ønsker vi å etablere Norge som det beste landet i verden å oppleve dette fantastiske naturfenomenet, sier reiselivsdirektør i Innovasjon Norge. Innovasjon Norge relanserer derfor nå microsiden i syv av sine markeder; Tyskland, Russland, Frankrike, USA, Storbritannia, Sverige og Norge. På denne siden kan folk tegne sitt eget nordlys og sende til venner og kjente via facebook, e-post eller twitter. Microsiden ble godt mottatt ifjor med over 1,5 millioner sidevisninger i tilsammen 172 land. Over 13.000 mennesker tegnet sitt eget nordlys.-I tillegg til denne microsiden, lanserer vi også andre nordlyskampanjer i våre satsingsmarkeder for å lokke flere turister til Norge i vinter, forteller Tuftin.- Nordlyset er et fantastisk naturfenomen og et effektivt verktøy i markedsføringen av Norge. Det er viktig at vi griper denne flotte muligheten og etablerer Norge som nordlyslandet før noen andre gjør det, forklarer Per-Arne Tuftin.I Storbritannia lanserte de tidligere i høst et 16 siders supplement, i samarbeid med den største kvalitetsavisen i landet, The Daily Telegraph. Supplementet, som illustrerte aktiviteter og nordlysturer i Nord-Norge gjennom en rekke artikler og bilder, ble godt mottatt og har fått flere briter til å ”se lyset” ifølge markedssjef i Storbritannia, .- Våre partnere som var med i kampanjen, blant annet Hurtigruten, har merket en salgstopp etter at supplementet kom ut, forteller Foster.I tillegg til store nordlysplakater på undergrunnen og annonser i nasjonale aviser i Storbritannia, blir det også lansert lignende kampanjer i Russland, Frankrike og Sverige, for å lokke flere turister til Norge for å oppleve nordlyset.Filmen ”Jakten på nordlyset”, med den britiske skuespilleren , har også vist seg å være svært populær, og har vært sett av over 13.000 siden lanseringen i september.- Vi ser at nordlyset stadig fanger mer interesse verden over, sier Tuftin.Kineserne har også fått øynene opp for nordlyset etter at Innovasjon Norge gjennomførte en egen Nordlysuke på verdensutstillingen Expo i Shanghai.– Vi håper en bevisst og konstant markedsføring av nordlyset i våre satsingsmarkeder vil stimulere til større reiselyst til Norge om vinteren, og at nordlyset blir en like viktig del av Norge som fjordene, avslutter Tuftin.
Per-Arne Tuftinhttp://www.visitnorway.com/no/mittnordlysSalgstopp med nordlysCatherine FosterDavid SpinxKineserne ”ser lyset”
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP