Reiseliv

Shanghai er Kinas finanssentrum, derfra bestemmes store oppkjøp og investeringer over hele verden, også i norsk reiselivsbransje.

Kina kjøper seg opp i norsk og internasjonal reisebransje

Fra før har kinesiske selskaper investert stort i fly- og hotellbransjen. Nå har de også fått øynene åpne for norsk reiselivsbransje og foretatt flere oppkjøp.

Publisert Sist oppdatert

Kinesiske selskaper kjøper seg opp i mange bransjer, over hele verden. De har også investert stort i reiselivsbransjen, spesielt fly- og hotellselskaper. For eksempel eies hotellselskapet Radisson av det statseide, kinesiske hospitalityselskapet Jin Jiang International. China Eastern Airlines, som eies av den kinesiske stat, har nå kjøpt seg opp til 10% av aksjene i KLM-Air France.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS