Reiseliv

Kristiansand dyrepark - årets reiselivsbedrift

Publisert Sist oppdatert
Kristiansand Dyrepark er kåret til "Årets Reiselivsbedrift", foran de sterke konkurrentene og .- Kristiansand Dyrepark har gjennom flere år vist at de tenker nytt og innovativt. Deres engasjement for utvikling av Sørlandet som reisemål og vilje til å dele sin suksesshistorie, er et eksempel til etterfølgelse. Med et sterkt fokus på bærekraft og kontinuerlig produktutvikling, har vinneren skapt en solid økonomisk bedrift som også viser at samarbeid og fokus på ansatte, gir uttelling, sier , direktør for Merkevaren Norge i Innovasjon Norge.Den prestisjefylte reiselivsprisen deles ut hvert år til den reiselivsbedriften som har klart å bygge opp suksessrike og innovative reiselivsprodukter. Prisen er på NOK 250.000, samt fri deltagelse på .- Reiselivsprisen er en stor anerkjennelse av et arbeid vi har lagt ned gjennom mange år. Denne prisen henger høyt og det har vært fantastisk sterke konkurrenter. For oss er dette en veldig stor dag, sier , konsernsjef i Dyreparken.Dyreparken åpnet dørene for første gang 25. juni 1966 og feirer i år 50 års-jubileum. De har i løpet av årene etablert seg som Norges største familieattraksjon, med over en million besøkende årlig. Dyreparken strekker seg over en 600 mål stor tomt, og det er i dag 140 ulike dyrearter og omlag 700 individer med adresse her. Dyreparken er også kjent for alt fra tømmerrenne og bob-bane til karuseller og sjørøverskuter. Og sist men ikke minst; det er i Dyreparken Kaptein Sabeltann bor.Dyreparken Utvikling har et svært bevisst forhold til bærekraft og samfunnsansvar. Kristiansand Dyrepark er Miljøfyrtårn (siden 2008), og Miljøfyrtårn er godt kjent internt i parken og er med å holde fokus på miljøspørsmål i den daglige driften, blant annet med fokus på ansattes helse og trivsel, utslipp, avfallssortering og ressursbruk som viktige faner.
Høyt og Lavt Aktivitetsparker ASBasecamp Spitsbergen ASCathrine Pia LundNorwegian Travel WorkshopReidar FuglestadBilde:Prisen ble delt ut av Anita Krohn Traaseth, adm. dir. i Innovasjon Norge (t.h.). Fra venstre: Cathrine Pia Lund, direktør for Merkvaren Norge i Innovasjon Norge, Per Arnstein Aamot, adm. dir. i Dyreparken og Reidar Fuglestad konsernsjef i Dyreparken.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS