Reiseliv

De fleste av KI-implementeringene i reisebransjen vil foregå bak kulissene, ikke direkte mot gjestene.

Kunstig intelligens – betydningen for reiselivet, nå og fremover

Den globale reisesektoren ligger an til å vokse med omtrent 6 prosent i løpet av det neste tiåret, dobbelt så mye som den totale økonomien, mye av veksten vil skyldes implementering av kunstig intelligens (KI).

Publisert Sist oppdatert

Det internasjonale konsulentselskapet McKinsey og Skift Research har utarbeidet en rapport om kunstig intelligens i reisebransjen, “The Promise of Travel in the Age of AI”. De anslår at den globale reisesektoren vil vokse med omtrent 6 prosent i løpet av det neste tiåret, dobbelt så mye som den totale økonomien, mye av veksten vil skyldes implementering av kunstig intelligens (KI).

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS