
NCL med nytt verktøy for reisebyråer
I hele mai feirer cruiseselskapet Norwegian Cruise Line (NCL) sitt mangeårige samarbeid med reisebyråer og -rådgivere, og lanserer NCL Connect - et integrert markedsføringsverktøy.
NCL dedikerer mai måned til "Partners First Month". Initiativet fokuserer på å styrke det tette samarbeidet med reisebyråer og agenter, og er en sentral del av selskapets over ti år gamle “Partners First”-filosofi. Investering i reisebransjen er én av fire hovedpilarer i denne filosofien. Som en del av dette tilbyr NCL informasjons- og opplæringsverktøy gjennom plattformen Norwegian Central.
Hovedfokuset for årets partnerkampanje er lanseringen av NCL Connect - et nyutviklet co-branding- og markedsføringsverktøy, som gjør det enklere og mer effektivt for samarbeidspartnerne å markedsføre NCLs produkter. Den nye digitale løsningen gjør det mulig for reiserådgivere å opprette egne nettsider med NCL-innhold på få minutter, og dele det med kundene sine via AI-genererte e-poster og innlegg til sosiale medier - alt under byråets egen merkevare.
Med NCL Connect får reiserådgivere for første gang tilgang til en integrert markedsføringsløsning som gir kundene god innsikt i NCLs tilbud, gjennom digitalt innhold som kontinuerlig oppdateres og kvalitetssikres av NCLs interne markedsteam. Den nye plattformen komplementerer NCL’s Marketing Headquarters, som allerede tilbyr et bredt spekter av markedsføringsmateriell.
– Reisebransjen er fortsatt den viktigste kanalen for NCLs langsiktige suksess - reiserådgivere er både merkevareambassadører, inspiratorer og betrodde konsulenter. Med initiativer som 'Partners First Month' ønsker vi ikke bare å takke våre partnere, men også gi dem verktøy og ressurser som styrker kjennskapen til vår merkevare, forenkler salget og hjelper oss å vokse sammen, uttaler Kevin Bubolz, Vice President & Managing Director Continental Europe, Middle East & Africa hos Norwegian Cruise Line.
NCL Connect lanseres offisielt i et webinar den 7. mai 2025 kl. 10:00. Her vil reiserådgivere få opplæring i hvordan de bruker det nye verktøyet. Webinaret vil inneholde praktiske tips, en live-demo og en åpen spørsmålsrunde med NCLs salgsteam. Flere NCL-webinarer vil tilbys gjennom hele mai. Rådgivere kan holde seg oppdatert ved å melde seg på nyhetsbrevet eller bli med i Facebook-gruppen Partners First.
Attraktiv konkurranse
I tillegg lodder NCL i år ut fem lugarer med balkong for to personer til jomfruturen med Norwegian Luna - det andre skipet i den nye Prima Plus-klassen, som har avreise i første kvartal 2026. Alle reiserådgivere som oppretter og aktivt markedsfører sin egen NCL Connect-side innen 31. mai 2025, er med i trekningen.