Reiseliv
Norges beste i eventbransjen
Norges møte- og eventbransje var samlet til på Grand Hotel i Oslo denne uken. Den flotte, nyrenoverte Rococosalen var arena for første del av arrangementet, før selve prisutdelingen foregikk i Speilsalen.– I år har vi sett en signifikant økning, både i antall bidrag og kvalitet, sier juryleder , ble kåret til Årets Eventveiviser 2016, her er listen over gullvinnere: - Gull: , med satsing rettet mot idretten underSkiskytter-VM + Gull: , for Fredspriskonserten - Gull: , for NHOs årskonferanse - Gull: , for Atea-arrangement - Gull: , for Kreftforeningen/Rosa lunch - Gull: , , forVolvo Car Norway - Gull: , for Mood of Norway og Tine - Gull: , for Matstreif - Gull: , forMatfestival i Oslo - Gull: , for Turbandagen - Gull: forByens Beste Byrå - Gull: , for Kiwi - Gull: , for Oslo Redd Exchange 2016– Flere og flere bedrifter bruker eventer til å bygge kultur, og benytter også i økende grad eventer som ledd i sin markedsstrategi. Derfor var det naturlig at HSMAI, for tre år siden, engasjerte seg mer i eventbransjen. Vi har over mange år hatt de ledende reisebyråene i Norge som medlemmer, og mange av dem har store eventavdelinger. Derfor har HSMAI nå åpnet opp for at eventbyråer kan bli medlemmer hos oss, noe som også gjenspeiles i HSMAI nye . Det er bare å gratulere de verdige vinnerne, sier HSMAIs administrerende direktør, – I år har vi sett en signifikant økning, både i antall bidrag og kvalitet, sier juryleder , som til daglig er førsteamanuensis og ansvarlig for Event Management ved Høyskolen Kristiania, og får støtte av HSMAI Eventprisenes prosjektleder, :– Jeg har vært med på utviklingen fra starten av, og i år har vi fått inn rekordmange bidrag. Det er utrolig gøy og spennende å se hvor viktig denne kåringen nå er blitt for eventbransjen, sier hun. ble kåret til Årets Eventveiviser 2016, for sin bruk av interne events, og sin suksess med å bruke dem for å øke humankapitalen.– Mange bedrifter er flinke til å fokusere på kundetilfredshet, driftsresultat og marginer. Men mange glemmer at det er menneskene ute i organisasjonen som skaper resultatene. Dedikerte, dyktige og engasjerte medarbeidere er nøkkelen til suksess. Derfor bruker vi mye tid og ressurser på å investere i medarbeiderne våre. Det er også grunnen til at vi reiser på Nordic Choice Tour, og arrangerer Vinterkonferanse hvert år, sier , eier og styreleder i Nordic Choice Hotels.I juryens begrunnelse for tildelingen heter det bl.a.: Veiviseren oppdaget tidligere enn andre bedrifter sammenhengen mellom interne eventer, feiringer av innsats og prestasjoner, organisasjonskultur og resultater. Dessuten har vinneren vist at den bryr seg om enkeltindivider i organisasjonen, som på organisasjonskartet kan bli sett på som uviktige, men som likevel er avgjørende for nivået på kundetilfredsheten.Veiviseren har forstått at å jobbe med engasjement, involvering og entusiasme, for å få tusenvis av ansatte til å komme på jobben, betyr redusert sykefravær.Når bedriften innser at investeringer i interne eventer, og fokus på humankapitalen, kan redusere sykefraværet med én prosent, og kostnader med 20-25 millioner kroner, så er den en veiviser.I tillegg nominerte møte- og eventbransjen sine egne favoritter til de såkalte Bransjeprisene. Her ble det følgende vinnere: Oslo Spektrum, Oslo Vulkan Arena, Oslo Konsertsystemer Nine Yards og OneLouder Gyro
HSMAI EventpriseneRune BjerkeNordic Choice HotelsBeste hospitality-eventScandic HotelsGyroBeste konferanseGyroBeste kundearrangementJCPBeste PR-eventJCPBeste salgs- eller promoeventJCP IgniteJCPr og SCP Gray MindshareBeste event + IMC6. SansBeste kultureventJCPBeste eventinnovatørAftenposten og Inspiration Event CommunicationBeste samfunnsnyttigeFlytoget, GK og Sumeet SinghBeste ROI Corporate-eventNordic Choice Hotels og Green Hat PeopleBeste interne eventBedre og BedreBeste eksterne eventMedvind Eventbyråmission statementIngunn Hofseth.Rune BjerkeBenedicte Gilroy BøghÅrets Eventveiviser 2016Nordic Choice HotelsPetter StordalenBransjens egne favoritterBeste storarena:Beste intimarena:Beste eventleverandør:Årets nykommer:Beste eventbyrå:
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP