Reiseliv

Norsk eventbransjes beste kåret

Publisert Sist oppdatert
Mandag kveld satte HSMAI fokus på den norske eventbransjen, under , på Grand Hotel Oslo, med omlag dobbelt så mange innsendte bidrag, som i fjor, for å hedre aktørene i bransjen – og resultatene den har oppnådd i løpet av året. Temaet for kvelden var Sharing the Glory.Det ble delt ut priser i en rekke kategorier, vurdert av HSMAIs jury, i tillegg til de såkalte bransjeprisene, hvor bransjen selv har stemt frem kandidatene.Det var en feststemt kveld, med fullsatt sal, høy stemning og glamfaktor, etter innslaget av paljetter og tversover-sløyfer å dømme. Underholdningen var det, som seg hør og bør, heller ingenting å utsette på.– Selv om HSMAI har sitt utspring i reiselivsnæringen, har eventbransjen, i likhet med reisebyråene, begynt å spille en stadig viktigere rolle, også for aktørene i hotell og i reiselivet. Faktisk i så stor grad at HSMAIs er endret, til også å omfatte den, sier HSMAI-direktør Ingunn Hofseth. Hun passet samtidig på å minne om at det i år er 90 år siden HSMAI ble stiftet i USA.I sin tale betonte årets juryleder og konferansier, så vel som administrerende direktør på , , hvor mye arbeid som skjuler seg bak de lettlivede paljettene, på en slik kveld, men tilføyde: – Jeg må melde at inntil flere innsendte bidrag dessverre ikke nådde opp, på grunn av mangelfull dokumentasjon av resultater, som er et svært viktig kriterium, med en klar henstilling til kommende års bidragsytere.– Vi er imponert over nivået på de innsendte bidragene i år, men også over at antallet bidrag har fordoblet seg siden i fjor. Det bærer bud om en bransje i vekst, faglig, så vel som økonomisk, sier HSMAIs administrerende direktør .Det ble delt ut priser i følgende kategorier: DestinasjonsKirurgene, for , på oppdrag for Location BeitostølenScandic Hotelsfor 6. Sans, for , på oppdrag for DNB Event.no, for , på oppdrag for Burger King: Gyro, for , på oppdrag for Finans Norge : Just Cruzin’ Production, for Nine Yards, for r JCP Nordic, for JCP Nordic, for Nine Yards, for Event.no, for , på oppdrag for Burger King 6. Sans, for , på oppdrag for OneCall 6. Sans, for , på oppdrag for IDF (Det Internasjonale Dødseforbundet) Fursetgruppen Restaurant Group, for , på oppdrag for Ling Ling Just Cruzin’ Production, for Just Cruzin’ Production, for , på oppdrag for OBOS Just Cruzin’ Production, for DNB, for , med 6. Sans; , med Gyro; og , med JCP Atea, for , med Just Cruzin’ Production KITE kommunikasjon, for , på oppdrag for Business for Peace Just Cruzin’ Production, for Just Cruzin’ Production, for , på oppdrag for Avinor Oslo Lufthavn Gyro, for , på oppdrag for DNB KITE kommunikasjon, for , på oppdrag for Belarus 6. Sans, for , på oppdrag for DNB Just Cruzin’ Production, for HSMAI Eventprisene består, i tillegg til kategoriene som premieres av den HSMAI-oppnevnte juryen, også av de såkalte Bransjeprisene, der eventbransjens utøvere stemmer frem kolleger som har utmerket seg spesielt. I år ble prisene utdelt i disse kategoriene, hvor følgende virksomheter stakk av med seieren:: Konsertsystemer : Chitra House : The Qube : George P. Johnson ble kåret til .- Dette var en fantastisk nyhet og en solid anerkjennelse til alle på The Qube, som står på hver dag for å levere topp kvalitet til våre kunder. Jeg er stolt av innsatsen, og stolt av at vi trekker det lengste strået i konkurranse med svært dyktige aktører i bransjen. At det er møte- og eventbransjen som stemmer oss frem gir en viktig bekreftelse på at vi leverer varene, sier , direktør på Clarion Hotel & Congress Oslo Airport.The Qube er på hele 17.000 kvadratmeter og har kapasitet til å ta imot 8000 gjester totalt. Arrangementene er svært varierte, og spenner over alt fra kongresser, konferanser, utstillinger og messer, til konserter, dansegallaer og julebord. Hele 4500 gjester kan spise bankettmiddag på én gang.
HSMAIEventprisenestorMission StatementX Meeting Point NorwayEllen ArnstadIngunn HofsethBeste destinasjonsutviklings-event:Gull:Karsten & Petra i snøamfi i alpinbakken på BeitostølenBeste adventure tourism-event:Gull:Frokost på PreikestolenBeste kundearrangement: Gull:DNB NXT 2016Hederlig omtale:Music is KingBeste konferanseGull:Finansnæringens dag 2017 – «Suits & Hoodies»Hederlig omtalteAtea CommunityBeste salgs- eller promoevent:Gull:Lansering av Høyers to nye varemerker, Maud og FramHederlig omtale:PEPSI MAX – THE TASTE EXPERIENCEBeste Event + IMC:Gull:PEPSI MAX – THE TASTE EXPERIENCEHederlig omtale:Vestre Folk & Form (Vestre 70 år)Beste hospitality-event:Gull:Music is KingHederlig omtale:Ekstremsportveko 2017Beste PR-event:Gull:VM i dødsHederlig omtale:Grand Opening Ling LingHederlig omtale:THE LOGO DONATION PROJECTBeste kulturevent:Gull:Oslo SommertidHederlig omtale:X Games NorwayBeste eventinnovatør:Gull:DNB NXT 2016DNB 4 THE FUTUREDNB Eiendom Kickoff 2017Hederlig omtale:Atea CommunityBeste samfunnsnyttige:Gull:Business for PeaceHederlig omtale:Tekstilaksjonen 2017Beste interne event:Gull:T2-opplevelsen og T2 tjenestetestingHederlig omtale:DNB 4 THE FUTUREHederlig omtale:Bouvet BelarusBeste eksterne event:Gull:DNB NXT 2016Hederlig omtale:Atea CommunityBeste eventbyrå: JPCBransjeprisene:Beste eventleverandørBeste intimarenaBeste storarenaÅrets nykommerClarion Hotel & Congress Oslo Airport-The QubeNorges BesteStorarenaJannica Landmark-RosénBilde: Det ble gull på Scandic Hotels i kategorien Beste Adventure tourism-event. Fotograf: Camilla Bergan.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS