Reiseliv

Ntw i ålesund - rekordstor interesse for å selge norge som feriemål

Publisert Sist oppdatert
(NTW) er igang i Ålesund. Der møtes rekordmange norske reiselivsaktører og turoperatører fra hele verden. - Norge er populært, og vi ser stor vekst i interesse for skreddersydde turer spekket med aktiviteter, sier , reiselivsdirektør i .Årets rekorddeltagelse på NTW vitner om stor interesse for å selge Norge som turistdestinasjon. 360 norske aktører skal møte over 370 turoperatører fra 32 ulike land, gjennom over 8800 forhåndsbookede avtaler.NTW tildeles en ny destinasjon hvert år, og Sunnmøre-regionen er arrangør for det 47. arrangementet. Årets tildeling anerkjenner Ålesund og Sunnmøre som , og destinasjonens evne til å kombinere byliv, natur, aktiviteter og lokale tradisjoner.- NTW gir oss en unik mulighet til å vise frem de fantastiske opplevelsene og attraksjonene denne regionen har å tilby til «verdens beste norgesselgere». Vi ser fortsatt effekten etter da NTW ble arrangert i Ålesund i 2004. Nå som vi har lagt på to ekstra dager til opplevelser og utflukter, håper vi på minst like stor effekt som i 2004, sier reiselivssjef i .Innovasjon Norge trekker frem at regionen satser på helårsturisme. - Regionen viser på imponerende måte hvordan de går fra å være en sommerdestinasjon til en helårsdestinasjon, sier Holm, og viser til fokus på vinterturisme, både med og uten ski, rundturer med offentlig transport i fjordlandskapet, i kombinasjon med lokale mat- og kulturtradisjoner.NTW fortsetter å være en av de viktigste møteplassene hvor norsk reiseliv møter turoperatører fra hele verden. Årets arrangement blir godkjent som et Miljøfyrtårn. -Reiselivet er veldig klar over bærekraftsutfordringen vi står overfor, både som næring, og generelt. Det er viktig for oss å vise at det er mulig å gjennomføre så store arrangementer med miljøet som topprioritet, sier Holm.Hun sier videre at både selgere og kjøpere stadig blir mer opptatt av miljø. - I fjor inkluderte vi for første gang bærekraft som eget punkt i registeringen. På ett år ser vi en markant oppgang i bedrifter som er miljøsertifiserte, og/eller interesserte i grønne aktiviteter. Det er en spennende og viktig utvikling.I løpet av dagene får deltagerne muligheten til å oppleve hele Sunnmørsregionen, gjennom ikoner som jugendstilbyen Ålesund og Hjørundfjorden, og nyere aktiviteter som yoga og sauna i Valldal, og bacalaosmaking. I tillegg arrangeres visningsturer i hele Norge før og etter NTW.Norwegian Travel WorkshopBenteBratland HolmInnovasjon Norge‘TheAdventure Capital of the Fjords’Tom Anker SkredeDestinasjon Ålesund & SunnmøreMiljøet høyt på agendaen

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS