Økt optimisme blant reiselivsbedriftene

Optimismen øker i serverings- og utelivsbransjen, og hotellene er enda mer positive. Forsiktige optimistiske utsikter preger forventningene til høysesongen, spesielt blant opplevelsesbedriftene. Bookingtallene for sommeren viser en positiv trend, særlig fra utenlandske turister.

Publisert

NHO Reiselivs medlemsundersøkelse for mai 2025 viser en stabil markedssituasjon for norsk reiseliv. Over halvparten av reiselivsbedriftene vurderer markedet som tilfredsstillende, mens 30 prosent beskriver situasjonen som god. Andelen som oppgir at markedssituasjonen er dårlig, har falt til 14 prosent – en nedgang fra 17 prosent i april. Totalt har 344 bedrifter deltatt i undersøkelsen.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS