Overlappingen mellom forretningsreiser og private reiser øker

Tysk reiseliv utnytter de ekstra mulighetene som ligger i bleisure-reiser. Bleisure-reiser kombinerer forretnings- og fritidsreiser og finnes i to hovedtyper: forretnings- eller gruppereiser som forlenges før eller etter et besøk, og forretningsreiser hvor venner og familie er med på reisen.

Etter ferie- og fritidsreiser, nærmer det internasjonale markedet for forretningsreiser seg sakte nivået fra før pandemien i 2019. Vektingen av de enkelte markedssegmentene er imidlertid i ferd med å endre seg: MICE-reiser kommer seg raskere enn tradisjonelle forretningsreiser og vinner markedsandeler. Samtidig påvirker sosiale trender, som balanse mellom arbeid og fritid og dynamiske endringer i arbeidslivet, etterspørselen. Overlappingen mellom forretningsreiser og private reiser øker. Dette gir både muligheter og utfordringer for reiselivsaktørene.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS