Overlappingen mellom forretningsreiser og private reiser øker
Tysk reiseliv utnytter de ekstra mulighetene som ligger i bleisure-reiser. Bleisure-reiser kombinerer forretnings- og fritidsreiser og finnes i to hovedtyper: forretnings- eller gruppereiser som forlenges før eller etter et besøk, og forretningsreiser hvor venner og familie er med på reisen.
Etter
ferie- og fritidsreiser, nærmer det internasjonale markedet for
forretningsreiser seg sakte nivået fra før pandemien i 2019. Vektingen av de
enkelte markedssegmentene er imidlertid i ferd med å endre seg: MICE-reiser
kommer seg raskere enn tradisjonelle forretningsreiser og vinner
markedsandeler. Samtidig påvirker sosiale trender, som balanse mellom arbeid og
fritid og dynamiske endringer i arbeidslivet, etterspørselen. Overlappingen
mellom forretningsreiser og private reiser øker. Dette gir både muligheter og
utfordringer for reiselivsaktørene.
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP
Nylige artikler
NHO Reiseliv og NHO Service og Handel vurderer sammenslåing
Færre drikker kaffe, men vi drikker mer
Budsjettkuttet vil få store konsekvenser for Innovasjon Norges reiselivssatsing
Strawberry og CapMan forlenger leiekontrakter og planlegger tre totalrenoveringer
Fyllingsgrad-rekord for Norwegian konsernet i november
Mest leste artikler
Opplev verdens beste vingård: Norskeide Vik i Chile
Dramatisk budsjettkutt truer norsk reiseliv og markedsføring
Innovasjon Norge kuttes: Norsk reiseliv mister 100 millioner
Filefjellstuene satser stort med ny hotellsjef Anna Fehrm
Sterk vekst i soliditet og lønnsomhet i norsk overnattingsbransje 2024