Lofoten har de siste årene etablert seg som et kjent merkevare, noe som har tiltrekker seg useriøse aktører som ønskjer å tjene raske penger. Det bekrefter reiselivssjefen i Visit Lofoten, Line Renate Samuelsen
Lofoten har de siste årene etablert seg som et kjent merkevare, noe som har tiltrekker seg useriøse aktører som ønskjer å tjene raske penger.

Politiet aksjonerer mot useriøse reiselivsaktører i Lofoten

Eit spansk selskap har fått bot for å ha kjørt turister rundt ulovlig

Publisert

Turismen i Nord-Norge opplever en betydelig vekst, spesielt innen nordlysturisme, som har doblet seg de siste seks årene. Airbnb-markedet er nå på nivå med hotellnæringen. Imidlertid har denne veksten også ført til utfordringer, spesielt i Lofoten, hvor useriøse aktører har blitt tiltrukket av muligheten for raske penger. Reiselivssjefen i Visit Lofoten, Line Renate Samuelsen, bekrefter at en del av næringen vokser uten tilstrekkelig oversikt over kvalitet og omfang, skriver Nrk.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS