Reiseliv

Regjeringen vil kutte i markedsføringen av norge

Publisert Sist oppdatert
I forslaget til statsbudsjett for 2015 vil regjeringen redusere markedsføringsmidlene til Innovasjon Norge med NOK 40 millioner. er kritisk til kuttforslaget.- Å kutte i markedsføringsmidlene til Innovasjon Norge nå, er å kutte i fremtidige inntekter, sier adm. dir. i NHO Reiseliv.Regjeringen foreslår å kutte markedsføringsmidlene med 40 millioner til 205 millioner i statsbudsjettet for 2015. Dersom kuttet blir vedtatt, vil regjeringen ha redusert markedsføringsstøtten med NOK 65 millioner siden den tok over høsten 2014.Den rødgrønne regjeringen foreslo nemlig et budsjett på 270 millioner for 2014, men Høyre/FrP-regjeringen kuttet budsjettet med 25 millioner kort tid etter at den overtok.– Reiselivet har levert gode resultater i 2014, og årsaken er moderne, kostnadseffektive reiselivsprodukter, positive forbrukertrender og moderat kronekurs. For at den positive utviklingen i reiselivet skal fortsette, trenger Norge solid og samlet internasjonal markedsføring over flere år, sier NHO Reiseliv-direktøren.Krohn Devold sier NHO Reiseliv vil arbeide sammen med partiene på Stortinget for å stoppe det budsjetterte kuttet i en svært fremtidsrettet næring.
NHO ReiselivKristin Krohn Devold

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS