Reiseliv

Beregningene fra Tøi viser at billettprisene innenlands kan øke med 4,1 prosent, som en følge av regjeringens nasjonale luftfartsstrategi. Samtidig vil CO2-utslippet reduseres med om lag 8,7 prosent.

Regjeringens luftfartsstrategi vil gi dyrere flyreiser og lavere utslipp

Økt innblanding av bærekraftig flydrivstoff og økning av CO2-avgiften innenriks vil gi lavere utslipp, men øke flybillettprisene innenlands, ifølge Tøi.

Publisert Sist oppdatert

­Totalt vil innblandingen av bærekraftig flydrivstoff og økning av CO2-avgiften innenriks øke billettprisene innenlands med cirka 4 prosent og redusere CO2-utslippene med omkring 9 prosent i 2030, opplyser Transportøkonomisk institutt (Tøi), som har gjennomført beregningene på oppdrag fra NHO Luftfart.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS