Reiseliv
Beregningene fra Tøi viser at billettprisene innenlands kan øke med 4,1 prosent, som en følge av regjeringens nasjonale luftfartsstrategi. Samtidig vil CO2-utslippet reduseres med om lag 8,7 prosent.
Javad Parsa / NTB
Regjeringens luftfartsstrategi vil gi dyrere flyreiser og lavere utslipp
Økt innblanding av bærekraftig flydrivstoff og økning av CO2-avgiften innenriks vil gi lavere utslipp, men øke flybillettprisene innenlands, ifølge Tøi.
Totalt vil innblandingen av bærekraftig flydrivstoff og økning av CO2-avgiften innenriks øke billettprisene innenlands med cirka 4 prosent og redusere CO2-utslippene med omkring 9 prosent i 2030, opplyser Transportøkonomisk institutt (Tøi), som har gjennomført beregningene på oppdrag fra NHO Luftfart.
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP
Nylige artikler
Radisson Blu Scandinavia Hotel feirer 50 år
EU nedjusterer BNP-prognosen for 2026
Ny animasjonsfilm skal bidra til tryggere ferdsel på norske vinterveier
Politiet aksjonerte mot ulovlig nordlysturisme
Havila Kystruten har sikret seg langsiktig investering
Mest leste artikler
Strawberry bytter til Svanemerket: En ny standard for miljøvennlige hoteller
Airbnb utforsker nye vekstmuligheter i globale markeder
Turismevekst i Nord-Norge: Utfordringer med useriøse aktører i Lofoten
Oppdag de første Radisson Individuals-hotellene i Bergen
Ulovlig nordlysturisme i Tromsø: Turistselskaper bøtelagt for manglende løyve