Reisearrangøren Escapeaway skifter navn til Solfaktor
Fra 7. oktober 2025 samles Escapeaway og Solfaktor under ett varemerke: Solfaktor.
Sammenslåingen vil gi et større og sterkere tilbud til reisende i Skandinavia. Solfaktor står i dag for mer enn 80 prosent av selskapets totale omsetning.
Ved å forene de to varemerkene blir Solfaktor en tydeligere aktør i markedet, samtidig som hotellutvalget samles og gjør det enklere for de reisende.
Rundt 1 000 hoteller som tidligere kun har vært tilgjengelige hos Escapeaway, blir nå en del av Solfaktors portefølje. Blant disse finnes mange populære Hideaways – små og sjarmerende hoteller med særpreg og atmosfære – et konsept som har vært kjernen i Escapeaway-porteføljen. For kundene betyr dette et større utvalg av klassiske hoteller og ferieboliger. Totalt teller Solfaktors hotellutvalg nå over 7 000 hoteller verden over.
– Dette er et naturlig neste steg for oss. Ved å samle Escapeaway inn i Solfaktor gjør vi det enklere for kundene, samtidig som vi styrker tilbudet med flere kvalitetsopplevelser. For reisende betyr det større valgfrihet, fortsatt lave priser og tryggheten ved å bestille gjennom en etablert skandinavisk aktør, sier Gunnar Grosvold, CEO i Solfaktor.
Teamet bak Solfaktor er det samme, med medarbeidere i Oslo, København og Helsingborg.
Nylige artikler
Bærekraftig hotellsatsing i Liabygda
Strawberry lanserer nytt forretningssegment
Rekordhøy verdiskapning i norsk reiseliv
Flere søker førjulsmagi utenfor Norge
Norwegian lanserer 12 nye ruter i sommerprogrammet for 2026
Mest leste artikler
Strawberry bytter til Svanemerket: En ny standard for miljøvennlige hoteller
Airbnb utforsker nye vekstmuligheter i globale markeder
Turismevekst i Nord-Norge: Utfordringer med useriøse aktører i Lofoten
Oppdag de første Radisson Individuals-hotellene i Bergen
Ulovlig nordlysturisme i Tromsø: Turistselskaper bøtelagt for manglende løyve