Reiseliv

Reiselivsprisen 2010 til juvet landskapshotell

Publisert Sist oppdatert
Juvet Landskapshotell på Sunnmøre er tildelt Reiselivsprisen 2010. nning satset alt på å utvikle enkle rom i urørt natur. Resultatet er blitt en internasjonal hotellsuksess og en hyllet norsk reiselivsattraksjon.Juvet Landskapshotell ble kåret til årets reiselivsbedrift foran Birkebeinerrittet og Fjord Tours, som også var nominert i kategorien.- Vinneren av årets reiselivspris har satset offensivt, og er et forbilde for innovative reiselivsentreprenører i Norge. Bedriften er et håndfast eksempel på at man kan lykkes gjennom å satse på spisse opplevelser, fremhevet reiselivsdirektør under prisoverrekkelsen.Landskapshotellet har vakt oppsikt langt utover Norges grenser med oppslag i en rekke anerkjente utenlandske magasiner for sin dristige arkitektur og utnyttelse av naturen.Det populære hotellet har latt de naturskjønne omgivelsene bli en naturlig del av utformingen av hotellet. Ideen bak landskapshotellet er en rekke ”trebokser” som utgjør hotellrom svevende over landskapet.- Dette er en eksemplarisk utnyttelse av norsk terreng og landskap i utviklingen av et norsk reiselivsprodukt, sier Per-Arne Tuftin om vinneren. - Reiselivsprisen er en bekreftelse på at det lønner seg å tenke annerledes i utviklingen av nye reiselivsprodukt, og at det er mulig å skape en turistattraksjon også i utkanten av utkant-Norge. Det er stort for meg å motta en slik anerkjennelse, sier en fornøyd Knut Slinning.Hver høst kåres de beste suksesshistoriene fra norsk næringsliv under arrangementet Skaperkraft i regi av Innovasjon Norge og Ernst & Young. Innovasjon Norge deler ut NOK 800.000 til de mest innovative i landet, og årets vinnere representerer alt fra den lokale bakeren til den globale aktøren med fremtidens TV løsning.Vinner av den Nasjonale Bygdeutviklingsprisen for 2010 er Bakeriet i Lom. Gründer Morten Schakenda har bakgrunn som leder ved Gastronomisk Institutt og fra kjente restauranter som Bagatelle, D’Artagnan og Holmenkollen Restaurant i Oslo. Juryen fremhever at Bakeriet i Lom har klart kunsten å forene matkultur med god forretningsdrift. På få år har bakeriet fått et navn som er kjent langt utenfor bygdas grenser. Vinneren av den nasjonale Bygdeutviklingsprisen blir hvert år plukket ut blant 19 fylkesvise vinnere. Prisen deles ut til kunder av Innovasjon Norge som har etablert en vellykket bedrift med basis i bygdene og landbruket.Knut SliPer-Arne TuftinDen nasjonale Bygdeutviklingsprisen til kreativ baker

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS