– Tallene viser at reiselivet skaper verdier i hele landet, ikke bare i de største byene. For mange lokalsamfunn er reiseliv en av de viktigste næringene vi har, sier sier Aase Marthe J. Horrigmo, direktør for reiseliv i Innovasjon Norge.

Rekordhøy verdiskapning i norsk reiseliv

Norske reiselivsbedrifter skapte verdier for 120,6 milliarder kroner i 2024. Det er en økning på 3,9 milliarder kroner, tilsvarende 3,3 prosent, sammenlignet med 2023, viser nye tall fra EY utarbeidet på oppdrag fra Innovasjon Norge.

Publisert Sist oppdatert

– Reiselivet befester posisjonen sin som en viktig del av norsk økonomi. At vi når et nytt toppnivå for verdiskapning, samtidig som næringen har lagt de krevende pandemiårene bak seg, viser stor robusthet og omstillingsevne, sier Aase Marthe J. Horrigmo, direktør for reiseliv i Innovasjon Norge.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS