Reiseliv
NHI.no
Slik påvirker krigen i Ukraina Norges viktigste turistmarkeder
Prisene på reiser har gått opp. Kjøpekraften er svekket. Den sterke veksten i bookinger har plutselig stoppet opp. Dette er sentrale fellesnevnere for nesten alle deler av verden akkurat nå. Innovasjon Norge Reiseliv har innhentet oppdatert informasjon om viktige markeder for norsk reiseliv, fra sine utekontorer.
Krigen som startet 24. februar skaper konsekvenser over hele verden, i tillegg til de forferdelige humanitære følgene av invasjonen. For reiselivet kan frykt for krig i seg selv være med på å skape markedssvikt. Inflasjonen som har vært stigende i verdensøkonomien lenge, er ytterligere forsterket. For de aller fleste betyr dette at så godt som alle varer blir dyrere. Dette gjelder ikke minst prisen på reiser. Luftrommet over Øst-Europa er naturlig nok stengt. Langdistansereiser har blitt betydelig dyrere, siden de vanlige rutene ikke kan benyttes. Det er også sannsynlig at økte oljepriser vil kunne få en negativ effekt på prisen på flyreiser, og gjøre bilferier dyrere.
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP