Reiseliv
Slutt på egen reiselivsdivisjon i innovasjon norge
Reiseliv opphører som egen divisjon i Innovasjon Norge.– Merkevarebygging og profilering av Norge som reisemål vil inngå i en styrking av vårt arbeid med merkevarebygging av Norge som helhet, og legges inn i , i den nye organiseringen av Innovasjon Norge. Vi setter det inn i en større sammenheng, og får en mer kraftfull satsing, sier (bildet), administrerende direktør i Innovasjon Norge.– Utvikling av reiselivsnæringen i Norge knytter vi tettere opp til vårt arbeid med norsk mat, kultur og opplevelser i . Vi skal løfte norsk reiseliv fra transportturisme til opplevelsesturisme. Turistundersøkelsen viser at lokalmatopplevelser blir stadig viktigere, og i 2014 kjøpte 43 prosent flere turister lokalmat på reise i Norge sammenlignet med året før. De matglade turistene la igjen 660 millioner kroner mer enn gjennomsnittsturistene, sier Krohn Traaseth.Det å se profilering av Norge som reisemål, sammen med å bygge en sterk norsk merkevare, vil gi synergier. Samtidig vil man kunne utvikle unike opplevelser for gjestene våre ved å se utvikling av reiselivsbedrifter i sammenheng med annen næringsutvikling innen mat og kultur.Endringene i reiseliv er en del av omstruktureringen i Innovasjon Norge som startet høsten 2014. I den nye organisasjonen vil distriktskontorene i Norge bli bedre samordnet med kontorene i utlandet, og blir samlet under en felles ledelse.- Dette skal sikre at vi jobber bedre på tvers i organisasjonen, fra Bodø til Beijing. Vi trenger flere sterke eksportbedrifter, og Innovasjon Norge skal bli enda bedre til å bistå bedrifter med internasjonale vekstambisjoner til å lykkes, sier Krohn Traaseth.
Divisjon Merkevare NorgeAnita Krohn TraasethDivisjon Bærekraft Norge 2030Bilde: Adm. dir. Anita Krohn Traaseth. Foto: Jo Michael
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP