Sterk vekst for TUI Group
TUI Group hadde rekordinntekter på 5,8 milliarder euro i 3.kvartal, en økning på 9 % sammenlignet med i fjor.
5,8 millioner gjester reiste på ferie med TUI i rapporteringsperioden, en økning på 4 % sammenlignet med i fjor.
– For åttende gang på rad kan vi rapportere om vekst i et utfordrende marked. Det viser at vi har en robust og fremtidsrettet forretningsmodell. Vi leverer på det vi har lovet og vokser lønnsomt. Vi gjør oss mindre avhengig av feriesesongene i Nord-, Vest- og Sentral-Europa ved å utvide tilstedeværelsen globalt. Vi skiller oss ut fra konkurrentene våre ved å være både utvikler, investor og operatør på destinasjonene våre, sier administrerende direktør i TUI Group, Sebastian Ebel.
TUI Group har solgt 9 av 10 reiser i sommer. Bestillingene har økt med 6 % sammenlignet med sommersesongen i fjor.
– Vintersesongen har også fått en meget lovende start, sier Ebel.
TUI forventer et helårsresultat med en økt omsetning på minst 10 % og en økning i det underliggende driftsresultatet på minst 25 % sammenlignet med i fjor.
Nylige artikler
Lanserer kommersielt støttesystem for hoteller og hotellkjeder
Scandic Norge tildeles LINs inkluderingspris
Nord-Norge skaper mest verdi innen reiseliv per innbygger
SAS setter opp flere avganger og større fly foran fotball-VM
Geir-Rune Larsen er vinner av Ingrid Espelid Hovigs matkulturpris 2025
Mest leste artikler
Historisk gjenåpning: Nils Flatmark leder Savoy 1918s kjøkken
Hvordan KI revolusjonerer hotellbransjen: Effektivitet og personalisering
Oslometeren: Enklere og rimeligere uteservering i Oslo
Geir-Rune Larsen tildelt matkulturpris for rekruttering til restaurant- og matfag
Classic Norway Hotels: Årets bedrift 2025 og suksesshistorie i hotellbransjen