80 % av deltakerne på Apollo Sports’ treningsreiser er kvinner.

Treningsreiser er blitt kvinnenes arena

Kvinner dominerer på treningsreisene og setter nå standarden for hvordan slike ferier formes. Dette speiler en tydelig samfunnstrend der kvinner i økende grad prioriterer å investere i seg selv, fremfor å følge tradisjonelle forventninger.

Publisert Sist oppdatert

Tall fra SSB viser at antallet aleneboende kvinner over 40 aldri har vært høyere. Den nye samfunnstrenden merkes derimot ikke bare i mediene, eller boligstatistikken, det merkes også i måten kvinner reiser på: Nesten 7 av 10 som i år har bestilt en reise til et Apollo Sports-hotell er kvinner - en økning på 15 prosent mot 2024. Samtidig utgjør kvinner hele 80 prosent av deltakerne på reisearrangørens treningsreiser.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS