AI verktøy brukes nå i større grad for å planlegge ferier
AI verktøy brukes nå i større grad for å planlegge ferier

Unge bruker stadig mer AI for å planlegge ferien

En ny undersøkelse fra reisebyrået Ticket viser at sosiale medier har økt mest som kilde til reiseinspirasjon blant unge voksne de siste to årene. Og AI-verktøy som ChatGPT begynner også å få større plass i planleggingen av reiser.

Publisert

Reisevaner endrer seg ikke bare når det gjelder destinasjoner – også måten vi søker etter informasjon på, er i endring, ifølge undersøkelsen fra Ticket. Blant unge voksne er det spesielt sosiale medier som har fått en stadig viktigere rolle i reiseplanleggingen de siste to årene. Ifølge undersøkelsen oppgir 35 prosent av nordmenn i aldersgruppen 18–29 år at de i dag bruker sosiale plattformer mer enn tidligere for å finne ideer, tips og informasjon før utenlandsreiser – særlig på Instagram, TikTok og YouTube.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS