Reiseliv

Visit Svalbard har kunngjort implementeringen av sitt omfattende sett med retningslinjer for bærekraftig markedsføring

Visit Svalbard vedtar retningslinjer for bærekraftig markedsføring for å fremme ansvarlig turisme

Visit Svalbard som mål å skape en positiv innvirkning på miljøet, lokalsamfunn og dyreliv ved å fremme reisemålet på en etisk og bærekraftig måte.

Publisert Sist oppdatert

­Med utgangspunkt i troen på at ansvarlig markedsføring fører til bærekraftig turisme, anerkjenner Visit Svalbard sitt ansvar for å fremme et miljø der reisende kan oppleve Svalbards skjønnhet uten å skade de skjøre økosystemene. Som sådan styrer de nye markedsføringsretningslinjene bort fra villedende praksis, for eksempel bruk av nærbilder av isbjørn, noe som kan gi besøkende falske inntrykk av deres dyrelivsmøter på øygruppen.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS