Familie på GoBoat-tur i Københavns havn. I CopenPay-ordningen kan turister få kulturfordeler ved å bidra til å holde kanalene rene.
Familie på GoBoat-tur i Københavns havn. I CopenPay-ordningen kan turister få kulturfordeler ved å bidra til å holde kanalene rene.

København lanserer ny turistmodell - DestinationPay

Turister blir belønnet for å gjøre gode gjerninger. Flere byer har allerede sluttet seg til initiativet.

Publisert Sist oppdatert

DestinationPay bygger videre på den prisvinnende CopenPay-modellen, som lar besøkende “betale tilbake” til destinasjonen gjennom enkle positive handlinger – fra å plukke søppel i kanalene til å sykle til museer – og få kulturelle opplevelser som takk.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS