Foodora er ikke så dominerende i markedet som de var for tre år siden.

Bedre konkurranse i markedet for matbestillingsplattformer

For snart tre år siden vedtok Konkurransetilsynet såkalte avhjelpende tiltak i markedet for matbestillingsplattformer. Vedtaket gjaldt Foodora. Bakgrunnen var mistanke om misbruk av dominerende stilling.

Publisert

Tiltakene gikk ut på at Foodora ikke skulle ha eksklusivavtaler og ekskluderende praksis overfor restauranter ved bruk av deres matbestillingsplattform.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS