(F.v.) Salgssjef Tommy Budde Thomassen, kundeansvarlig Alexander Johansson og markedsansvarlig Silje Lindborg, alle i JDE Professional Norge.

Burger King løfter kaffeopplevelsen med Friele iskaffe

Burger King satser på norsk kvalitet og styrker menyen med en unik iskaffeløsning fra Friele.

Burger King har de siste årene opplevd økende etterspørsel etter iskaffe, spesielt blant yngre gjester. Nå utvider de menyen med Friele Iskaffe Karamell og Friele Iskaffe. I tillegg vil utvalget suppleres med sesongbaserte smaker gjennom året - for en variert og forfriskende kaffeopplevelse skreddersydd for QSR-segmentet.

Unik kaffeløsning – både varm og kald

 – For å løfte kaffeopplevelsen i restaurantene ønsket vi oss en leverandør med en sterk bærekraftprofil, som både passer for menyen vår og tempoet i restaurantene. Med den nye løsningen kan vi tilby iskaffe i flere smaker, og vi får et driftssikkert og fleksibelt system som er best i klassen for vårt marked, sier norgessjef i Burger King Kenneth Lorentzen.

Friele Cafitesse Hot & Cold er et hygienisk lukket system, som brygger både varme og kalde drikker fra samme maskin. Resultatet er stor bryggekapasitet og stabil kvalitet, som gir samme kaféopplevelse på tvers av Burger Kings 110 restauranter i Norge.

Kategori i vekst

– Dette er en viktig milepæl for oss i QSR-segmentet. Sammen med Burger King gjør vi kvalitetskaffe tilgjengelig i stor skala – både varmt og kaldt, hele dagen. Etterspørselen etter iskaffe skyter fart gjennom sommermånedene, og hittil i år har vi servert 27% mer iskaffe enn hittil i fjor. Det bekrefter at kombinasjonen av smak, hastighet og fleksibilitet treffer, sier markedssjef Silje Lindborg i JDE Professional Norge. – Vi ser at iskaffe har blitt en naturlig del av hverdagen for mange av gjestene våre, enten de vil ha noe forfriskende sammen med måltidet, eller bare som en «treat». Det nye systemet vil gi oss konsistent kvalitet uansett tidspunkt eller type kaffedrikke, fra iskaffe og islatte-varianter, til klassiske varme drikker, sier Kenneth Lorentzen.

Den nye løsningen rulles ut i løpet av høsten på tvers av Burger Kings restauranter. Etterspørselen etter iskaffe har allerede økt og siden lanseringen i sommer har salget vokst med 27 prosent.

– Friele Cafitesse Hot & Cold har vist sterk utvikling i hele år. Iskaffe etterspørres nå året rundt, men særlig blant yngre gjester som ofte starter kaffereisen med kalde varianter. Med nasjonal tilgjengelighet hos Burger King, forventes ytterligere volumvekst utover høsten, sier Silje Lindborg.

 

Powered by Labrador CMS