Danmark tar nå et historisk steg mot å anerkjenne gastronomi som en kunstform.
Daniel Jensen/Restaurant Alchemist
Danmark vil anerkjenne gastronomi som kunstform
Danmarks kulturminister Jakob Engel-Schmidt vil utrede om gastronomi kan få formell status som kunstform. Kunngjøringen kom under Convergence i København, der 60 av verdens ledende kokker er samlet.
Når vi opplever gastronomi på aller høyeste nivå, er det mye
mer enn mat. Det er kunst. Danmark bugner av gastronomi i verdensklasse. Derfor
gir det mening å undersøke om vi kan anerkjenne gastronomi for det det er: en
kunstform», sier kulturminister Jakob Engel-Schmidt.
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
199,- 599,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
19,- 149,-
KJØP
Nylige artikler
Stad skipstunnel skal likevel bygges
Cafe Watt snart klar for åpning på Savoy 1918
Røros og Østerdalen nummer 50 i Norge som Bærekraftig reisemål
Norwegian er Europas mest punktlige flyselskap
Det kan bli streikesommer i flytrafikken
Mest leste artikler
Hotellmarkedet i mai: Bergen alene med RevPAR-vekst blant storbyene
4 nye Michelin-stjerner til norske restauranter i Michelin Guide Nordic 2026
Ny riksavtale for hotell og restaurant: Enighet om forskuttering av sykepenger
Scandic etablerer Team Scandic i langrenn og forlenger avtalen med Norges Skiforbund
Toast Group og Palmer Group slår seg sammen: Ny tungvekter i horeca for vin og brennevin