Restaurant

Fornyelse på toppen av radisson blu scandinavia

Publisert Sist oppdatert
står bak designet når , en av barene i Oslo med best utsikt, pusses opp til internasjonal standard, med et mer moderne, tidløst og stilrent uttrykk.I løpet av våren åpner Summit Bar, på toppen av , igjen dørene etter en omfattende renoveringsprosess.– Summit ligger midt i byen og har en helt spektakulær utsikt over Oslo. Sammen med Snøhetta, ønsker vi å løfte baren opp på et internasjonalt nivå og gi våre gjester og Oslo-borgerne følelsen av å stå på toppen av et fjell, forteller , District Director i .Med sine 22 etasjer er Radisson Blu Scandinavia Hotel et av Oslos høyeste bygg. Når skybaren Summit Bar igjen åpner dørene kan gjestene glede seg over en helt ny bar med nytt design og moderne, stilrene møbler. Panoramavinduene, som gir gjestene en spektakulær utsikt over byen beholdes og Snøhetta har inkludert den ene bakveggen i baren som en del av opplevelsen. På den måten skal gjestene få opplevelsen av å stå på en fjelltopp, med 360 graders utsikt.Radisson Blu Scandinavia Hotel ble offisielt åpnet i 1975. Ifjor feiret hotellet 40 år og den siste tiden er blitt brukt på å totalrenovere mange av hotellrommene. Hotellet er nå inne i siste del av renoveringsprosessen.– Mange av hotellrommene er nå nyoppusset og gjestene kan glede seg over nytt romdesign med inspirasjon fra verdens storbyer, forteller Hellebust.Hotellrommene har blitt pusset opp i stilen Farvepalettene er varme og naturlige, med innslag av gull, naturlig mørkt tre og bilder i svart-hvitt. Detaljene er mange og designet skal gi gjestene en helt spesiell hotellopplevelse.Startskuddet for byggingen av Norges første og største konferansehotell gikk i 1969, da arkitekten Jan Lundin vant en nordisk arkitektkonkurranse. Oslo skulle med dette tilskuddet lanseres som en kongressby. Med 40 års erfaring, er Radisson Blu Scandinavia Hotel idag en av de største og mest profesjonelle konferanseleverandørene i Norge.Innen utløpet av 2017 investerer ca. én milliard norske kroner (110 millioner euro) i oppussingen av flere av hotellene i Norden, de fleste av prosjektene er i Norge. I tillegg kommer betydelige investeringer fra eierne av hotelleiendommene. Hotellkjedens målsetting er å gi gjestene internasjonale hotellopplevelser, med en lokal tvist, og bransjens beste service.
Snøhetta
Summit BarRadisson Blu Scandinavia HotelTarje HellebustRezidor Hotel GroupSmart Urban.Rezidor Hotel Group

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS