Guide Michelin
Michelinstjerner øker faren for nedleggelse
En undersøkelse av to tiår med åpninger og stenginger av topprestauranter i New York City, indikerer at det å motta en Michelin-stjerne gir økt sannsynlighet for at restauranten legges ned.
Daniel B. Sands fra University College London, School of Management, forsøker å forklare hvordan anmeldelser, vurderinger og rangeringer kan hjelpe eller skade restaurantene. Hans nye studie*, publisert i Strategic Management Journal, viser at det var mer sannsynlig at restauranter som fikk en Michelin-stjerne stengte i de påfølgende årene, på grunn av økt press på verdikjedene deres. Rådataene alene peker på bemerkelsesverdige resultater for Michelin-stjernerestauranter. Mer enn 40% av de første ti gruppene av Michelin-stjernerestauranter i New York City, hadde stengt dørene ved utgangen av 2019. Det ville være rimelig å anta at en Michelin-stjerne skulle føre til større interesse fra gjester og flere muligheter for restaurantene, selv om vi også i Norge har sett at restauranter med Michelinstjerner har måttet gi opp i de senere år.
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP
Nylige artikler
Kristiansand har verdens vakreste museum
De fleste reiselivsbedrifter mener markedet er godt eller tilfredsstillende
Staten bruker 1,2 milliarder kroner i året på Hurtigruten og Havila
Viktig presisering i budsjettforliket
Lanserer SAS Holidays
Mest leste artikler
Opplev verdens beste vingård: Norskeide Vik i Chile
Dramatisk budsjettkutt truer norsk reiseliv og markedsføring
Innovasjon Norge kuttes: Norsk reiseliv mister 100 millioner
Filefjellstuene satser stort med ny hotellsjef Anna Fehrm
Store budsjettkutt truer Innovasjon Norges reiselivssatsing