Positive budskap gir mindre matsvinn

29. september er den internasjonale matsvinndagen. Gjennom EU-prosjektet Chorizo har Strawberry nå sett på hvordan ulike budskap på frokostbuffeten påvirker hotellgjestenes adferd. Resultatet viser at riktig kommunikasjon kan gjøre en stor forskjell i arbeidet mot matsvinn.

Publisert Sist oppdatert

Siden 2022 har Chorizo-prosjektet undersøkt hvordan holdninger og normer påvirker matsvinn i ulike land og bransjer. Målet med Chorizo er å tette kunnskapshull og hjelpe aktører til effektivt å redusere matsvinn. I prosjektet har Strawberry bidratt med innsikt fra hotellbransjen ved å gjennomføre en studie på åtte hoteller, hvor ulike budskap om matsvinn ble testet på frokostbuffeten.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS