Strawberry
Positive budskap gir mindre matsvinn
29. september er den internasjonale matsvinndagen. Gjennom EU-prosjektet Chorizo har Strawberry nå sett på hvordan ulike budskap på frokostbuffeten påvirker hotellgjestenes adferd. Resultatet viser at riktig kommunikasjon kan gjøre en stor forskjell i arbeidet mot matsvinn.
Siden 2022 har Chorizo-prosjektet undersøkt hvordan
holdninger og normer påvirker matsvinn i ulike land og bransjer. Målet med Chorizo
er å tette kunnskapshull og hjelpe aktører til effektivt å redusere matsvinn. I
prosjektet har Strawberry bidratt med innsikt fra hotellbransjen ved å
gjennomføre en studie på åtte hoteller, hvor ulike budskap om matsvinn ble
testet på frokostbuffeten.
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP
Nylige artikler
Lanserer kommersielt støttesystem for hoteller og hotellkjeder
Scandic Norge tildeles LINs inkluderingspris
Nord-Norge skaper mest verdi innen reiseliv per innbygger
SAS setter opp flere avganger og større fly foran fotball-VM
Geir-Rune Larsen er vinner av Ingrid Espelid Hovigs matkulturpris 2025
Mest leste artikler
Historisk gjenåpning: Nils Flatmark leder Savoy 1918s kjøkken
Hvordan KI revolusjonerer hotellbransjen: Effektivitet og personalisering
Oslometeren: Enklere og rimeligere uteservering i Oslo
Geir-Rune Larsen tildelt matkulturpris for rekruttering til restaurant- og matfag
Airbnb får stor bot i Spania for ulovlige utleieannonser