Restaurant

Restaurant- og matbransjen går vitenskaplig tilverks for å tiltrekke unge

Publisert Sist oppdatert
Uten på noe vis å bruke metoder kjent fra Facebook, eller amerikanske presidentvalg, har reiseliv, restaurant- og matbransjen nå gått sammen for å finne ut hva som egentlig virker når man skal tiltrekke seg unge mennesker.Markedsanalyseselskapet har evaluert og analysert et utvalg tiltak som er gjennomført for å øke rekrutteringen av unge til restaurant- og matfagene. Opinions undersøkelse viser følgende:Bransjen samles denne uken på i Oslo for å gå gjennom tiltakene. Bak initiativet står landsforeninger og interesseorganisasjoner som , og . Deltagerne på konferansen er bedrifter, opplæringskontor, restaurant- og matfaglærere og en rekke andre aktører som arbeider med rekruttering og utdanning.– Det er først og fremst en myte at det å produsere mat er gammeldags og kjedelig. Med den teknologiske revolusjonen som nå skjer i mat- og reiselivsbransjen, bør vi absolutt kunne motbevise denne myten. I tillegg er Norge et attraktivt reisemål, og det å kunne tilby stadig flere turister norskprodusert god mat, bør være en attraktiv karrierevei, sier NHO Reiseliv-direktør .I tillegg til kunnskaps- og integreringsminister (H) og landbruks- og matminister (FrP), vil en rekke foredragsholdere komme med innspill under de to dagene på ..OpinionVåg å velge bort de fleste. Fokuser på enkeltePraktiske møter med bransjen funker bestSkoledagen er viktigere enn karriere Sats på ildsjeler og relasjonsbygging Tiltakene fungerer, om de gjøres riktigBort med myteneLandskonferansen for restaurant- og matfagNHO Reiseliv, Sjømat Norge, NHO Mat og DrikkeNorges Kokkemesteres LandsforeningBaker- og konditoribransjenslandsforeningKristin Krohn DevoldJan Tore SannerJon Georg DaleScandic VulkanBilde: NHO Reiseliv-direktør Kristin Krohn Devold og landbruks- og matminister Jon Georg Dale (FrP) under Landskonferansen for restaurant- og matfag

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS