Restaurant

The Social bar & bistro blir konseptet som lanseres på flest destinasjoner.

Strawberry lanserer to nye restaurantkonsepter

Strawberry vil markere seg tydeligere på mat og drikke, nå lanseres Social bar & bistro på 18 norske hoteller.

Publisert Sist oppdatert

­– Mat og drikke er ekstremt viktig når reisende velger hotell, og dessuten et fint tilskudd til lokalmiljøet. For å fortsette å levere unike gjeste- og matopplevelser lanserer vi nå to tydelige restaurantkonsepter. Konseptene er inspirert av gjestene våre og deres ønsker, med et snev av verdens mattrender og lokale og bærekraftige råvarer, sier Fredrik Blomberg, SVP Food & Beverage i Strawberry.

The Social bar & bistro blir konseptet som lanseres på flest destinasjoner. The Social er en avslappet internasjonal bistro, der nøkkelordene er enkelt og tilgjengelig, med en crossover-meny basert på favoritter hentet fra hotellbarer og lounger verden over. Etableringen av The Social startet sommeren 2023.

– The Social skal være gjestenes stue og et opplagt møtested for å koble av etter dagen og lade opp før kvelden. Her skal gjestene føle seg som hjemme og raskt finne sin favoritt på menyen, som består av klassikere som Toast Skagen, Cæsarsalat og en skikkelig god burger, sier Maria Reisö, Concept & Commercial Food & Beverage Director i Strawberry.

Brasserie NÒR – klassiske retter med nordiske råvarer

Brasserie NÒR er det andre restaurantkonseptet som nå lanseres i full skala. NÒR har i løpet av året blitt etablert på Quality Hotel Match i Jönköping, Clarion Hotel Umeå og Quality Hotel Grand Borås, og blitt svært godt mottatt av både hotellgjester og lokalbefolkningen. I løpet av høsten kommer NÒR til tre nye destinasjoner i Sverige.

– NÒR er et brasserie med forkjærlighet for klassiske retter laget med nordiske råvarer, hvor vi utfordrer og oppdaterer rettene med et moderne preg. Her kan du forvente klassikere med en vri. Konseptet NÒR består av restauranter i hyggelige omgivelser, hvor du som gjest kan se inn på det åpne kjøkkenet og følge med mens rettene tilberedes, sier Maria Reisö.

Brasserie NÒR satser på et utvalg av europeiske viner, spesielt fra Frankrike, Italia, Tyskland og Spania. NÒR vil også hylle noen av verdens beste cocktailer.

– Mange klassiske og populære drinkoppskrifter stammer fra noen av verdens aller beste hoteller. Selv om den sanne opprinnelsen til hver drink ofte er mystisk og uklar, har flere hoteller laget en merkevare gjennom fortellingen om drinken. Hos NÒR ønsker vi å servere disse klassikerne som er skapt i en hotellbar - men vi blander dem med nordiske råvarer, sier Angelica Wallberg, Director of Restaurants & Bars Strawberry.

Her kommer The Social bar & bistro:

Arendal (Clarion Hotel Tyholmen)

Bergen (Clarion Hotel Admiral, Clarion Bergen Airport og Quality Hotel Edvard Grieg)

Bodø (Quality Hotel Ramsalt)

Drammen (Quality Hotel River Station)

Fredrikstad (Quality Hotel Fredrikstad)

Harstad (Quality Hotel Harstad)

Kolbotn (Quality Hotel Entry)

Kristiansund (Quality Hotel Grand)

Langesund (Quality Hotel Skjærgården)

Oslo (Quality Hotel Expo, Quality Airport Hotel Gardermoen, Quality Hotel 33, Clarion Hotel & Congress Oslo Airport og Quality Hotel Hasle Linie)

Sandnes (Quality Hotel Residence)

Sarpsborg (Quality Hotel Sarpsborg)

Stavanger (Clarion Hotel Air, Clarion Hotel Energy og Clarion Hotel Stavanger)

Stjørdal (Quality Airport Hotel Værnes)

Tromsø (Clarion Hotel The Edge)

Trondheim (Quality Hotel Panorama)

Ålesund (Quality Hotel Ålesund)

I tillegg får 11 hoteller i Sverige og ett i Danmark The Social bar & bistro.

Powered by Labrador CMS