Annonse
Synspunkt
Sterkere konkurranse om turistene
Annonse
Det er store forhåpninger til at reiselivet nå snart kan komme opp, iallfall i knestående igjen. Innovasjon Norges undersøkelser viser at Norge som reisemål er blitt mye mer populært under pandemien. 67% av de som ble spurt, i våre største utenlandsmarkeder, kan tenke seg å reise til Norge, i løpet av de kommende tre årene.
Men det blir sterk konkurranse om turistene. Mange land øker nå reiselivsmarkedsføringen betydelig, for å tiltrekke seg så mye turistvaluta som mulig. Norske myndigheter må ikke la denne anledningen gå ifra seg til å sette inn ekstra markedsføringsmidler, slik at reiselivsbedriftene over hele landet kan få opp aktivitetsnivået igjen.
Nylige artikler
Radisson Blu Scandinavia Hotel feirer 50 år
EU nedjusterer BNP-prognosen for 2026
Ny animasjonsfilm skal bidra til tryggere ferdsel på norske vinterveier
Politiet aksjonerte mot ulovlig nordlysturisme
Havila Kystruten har sikret seg langsiktig investering
Mest leste artikler
Strawberry bytter til Svanemerket: En ny standard for miljøvennlige hoteller
Airbnb utforsker nye vekstmuligheter i globale markeder
Turismevekst i Nord-Norge: Utfordringer med useriøse aktører i Lofoten
Oppdag de første Radisson Individuals-hotellene i Bergen
Ny turismerekord i Nord-Norge: Økt internasjonal etterspørsel