170 års tradisjon, med en ny tvist
Løiten har nylig lansert en botanisk shot, spesielt for utelivsbransjen.
– Vi ville lage en shot som både smakte digg og gir litt ekstra energi. Noe for de som vil prøve noe nytt, eller kanskje møter merkevaren for første gang, sier Atle Minothi, akevittambassadør i Anora.
Løiten AMP er en frisk nykommer der den klassiske akevittbasen møter sitrus, mynte og gunpowder green tea. Resultatet er en lett, søt og småfrekk shot, som kan minne om candy-shots.
Med 16% alkohol og naturlig koffein fra grønn te, er dette en shot som smaker godt og holder deg i gang litt lengre.
Løiten AMP slippes samtidig som Løiten Brænderi feirer 170-årsjubileum. Etter et århundre med norsk akevitt i fokus, er det klart for å skrive et nytt kapittel. Det er på tide å introdusere Løiten for en moderne og eventyrlysten målgruppe.
– Løiten har alltid vært med på feiringen. Nå gir vi folk en ny grunn til å skåle. AMP er beviset på at merkevaren også kan være ung, frisk og full av energi, sier Minothi.
Absintgrønn. Litt «medisinsk» smak, med sitrus, mynte, krydder og gunpowder te.
Løiten AMP
V-pris: NOK 219,90
Produsent: Arcus
Nylige artikler
Citybox skal åpne sitt tredje hotell i Bergen
Regjerende Nordisk mester blir Executive Head Chef på Savoy 1918
Norge - et kvalitetsbevisst marked for portvin
Classic Norway Hotels kåret til Årets bedrift
Dette blir cruisetrendene neste år
Mest leste artikler
Historisk gjenåpning: Nils Flatmark leder Savoy 1918s kjøkken
Oppdag de største reisetrendene for 2026: Personlige og meningsfulle opplevelser
Nye Radisson-hoteller i Bergen: Unike opplevelser med Magic Norway
Opplev Hobo Oslo: Et unikt lifestyle-hotell i hjertet av byen
RevPAR-utvikling for Oslo-hotellene: En analyse av november 2025