Økologisk champagne med norsk vri
Historien til Charles Mignon begynner med en hardtarbeidende mann, ved navn Bruno, som ønsket å lage fantastisk champagne over alt annet. I motsetning til mange andre champagnehus er produksjonen lav og med fullt fokus på god kvalitet. Brunos sønn, Guillaume, har nå tatt over det daglige driften og han har samme lidenskap som faren.
På kun noen tiår er Charles Mignon blitt et anerkjent champagnehus og selger i dag i samme mengder som kjente champagnehus med lang historie. Familieselskapet Charles Mignon ligger i hovedstaden i Champagneregionen, Epernay.
Gjennom produksjonen ønsker de å bevare de unike karakteristikkene fra de ulike terroirene og druesortene de jobber med. Familien er også blitt sertifisert av HEV (High Environmental Value), denne sertifiseringen innebærer en bærekraftig metode innen fire felt: fytosanitær strategi, bevaring av biologisk mangfold, gjødselforvaltning og kvantitativ vannforvaltning. I tillegg til dette har de iverksatt flere bærekraftige tiltak som; grønne energileverandører, resirkulering av avfall, lokale leverandører og hybridbiler.
Bleu Fjord Nordic Cuvee, fra Charles Mignon, er den første økologiske champagnen som ikke bare hedrer norsk natur, men også tilbyr en unik smaksopplevelse til et bredt publikum. Hvert år drikker nordmenn over 670.000 liter champagne, men kun 1% av dette er økologisk. Bleu Fjord Nordic Cuvee er den første økologiske champagnen som er tilgjengelig i mengder som kan tilfredsstille et bredt publikum.
Charles Mignon Bleu Fjord Nordic Cuvee
Druer: 55% Pinot Meunier, 30% Pinot Noir, 15% Chardonnay
Pris: NOK 429,90
Importør: Winepartners Nordic
Nylige artikler
Scandic Norge tildeles LINs inkluderingspris
Nord-Norge skaper mest verdi innen reiseliv per innbygger
SAS setter opp flere avganger og større fly foran fotball-VM
Geir-Rune Larsen er vinner av Ingrid Espelid Hovigs matkulturpris 2025
Må jeg tipse?
Mest leste artikler
Historisk gjenåpning: Nils Flatmark leder Savoy 1918s kjøkken
Hvordan KI revolusjonerer hotellbransjen: Effektivitet og personalisering
Classic Norway Hotels: Årets bedrift 2025 og suksesshistorie i hotellbransjen
Oslometeren: Enklere og rimeligere uteservering i Oslo
Citybox åpner nytt hotell i Bergen med unik beliggenhet bak Bryggen