Økologisk champagne med norsk vri
Historien til Charles Mignon begynner med en hardtarbeidende mann, ved navn Bruno, som ønsket å lage fantastisk champagne over alt annet. I motsetning til mange andre champagnehus er produksjonen lav og med fullt fokus på god kvalitet. Brunos sønn, Guillaume, har nå tatt over det daglige driften og han har samme lidenskap som faren.
På kun noen tiår er Charles Mignon blitt et anerkjent champagnehus og selger i dag i samme mengder som kjente champagnehus med lang historie. Familieselskapet Charles Mignon ligger i hovedstaden i Champagneregionen, Epernay.
Gjennom produksjonen ønsker de å bevare de unike karakteristikkene fra de ulike terroirene og druesortene de jobber med. Familien er også blitt sertifisert av HEV (High Environmental Value), denne sertifiseringen innebærer en bærekraftig metode innen fire felt: fytosanitær strategi, bevaring av biologisk mangfold, gjødselforvaltning og kvantitativ vannforvaltning. I tillegg til dette har de iverksatt flere bærekraftige tiltak som; grønne energileverandører, resirkulering av avfall, lokale leverandører og hybridbiler.
Bleu Fjord Nordic Cuvee, fra Charles Mignon, er den første økologiske champagnen som ikke bare hedrer norsk natur, men også tilbyr en unik smaksopplevelse til et bredt publikum. Hvert år drikker nordmenn over 670.000 liter champagne, men kun 1% av dette er økologisk. Bleu Fjord Nordic Cuvee er den første økologiske champagnen som er tilgjengelig i mengder som kan tilfredsstille et bredt publikum.
Charles Mignon Bleu Fjord Nordic Cuvee
Druer: 55% Pinot Meunier, 30% Pinot Noir, 15% Chardonnay
Pris: NOK 429,90
Importør: Winepartners Nordic
Nylige artikler
Budsjettkuttet vil få store konsekvenser for Innovasjon Norges reiselivssatsing
Strawberry og CapMan forlenger leiekontrakter og planlegger tre totalrenoveringer
Fyllingsgrad-rekord for Norwegian konsernet i november
Ekstraordinær vekst for lokalmat innen storhusholdning
Klassisk Bordeaux til god pris
Mest leste artikler
Opplev verdens beste vingård: Norskeide Vik i Chile
Skatteetaten intensiverer kontroller av serveringssteder i julebordsesongen
Dramatisk budsjettkutt truer norsk reiseliv og markedsføring
Malling kjøper Hotelia: Blir ledende hotellrådgiver i Norden
Innovasjon Norge kuttes: Norsk reiseliv mister 100 millioner