Norwegian hadde 2,6 millioner passasjerer i september
I september hadde Norwegian 2 263 270 passasjerer, mens Widerøe hadde 356 259 passasjerer. Totalt hadde konsernet 2 619 529 reisende.
Kapasitetsøkningen var 10 prosent, mens antallet passasjerer økte med 11 prosent sammenlignet med september i fjor. Selv med gode tall i september tar selskapet aktive grep for å møte økende kostnadspress.
– Jeg er fornøyd med å se at fyllingsgraden har økt gjennom hele sommeren og inn i høstsesongen, samtidig som kapasiteten øker. Salget av flybilletter i høstferien er godt, og vi ser frem til en travel oktober måned. Vi gleder oss også til vintersesongen, som har mange nye spennende reisemål på ruteprogrammet. Samtidig som vi er fornøyde med trafikktallene, tar vi aktive kostnadsgrep for å ligge i forkant av forventede utfordringer, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
Streiken i Boeing bekymrer
Boeing har de siste årene måtte håndtere flere utfordringer, inkludert den pågående streiken som nå er inne i sin fjerde uke. Mer enn 30 000 teknikere og mekanikere er tatt ut i streiken, og dette påvirker selskapets produksjonsskjema.
– Den pågående streiken hos Boeing forårsaker ytterligere forsinkelser i leveranser av nye fly. Forsinkelsene betyr at vi ikke får det antall fly vi har regnet med for neste års sommerprogram, som øker kostnadene på kort sikt. Vi ser derfor på ulike tiltak, inkludert å forlenge leieavtaler på fly, sier Geir Karlsen.
Widerøe hadde en kapasitet (ASK) på 182 millioner setekilometer i september. Faktisk passasjertrafikk (RPK) var 134 millioner setekilometer, mens fyllingsgraden var på 73,5 prosent, en økning på 6,7 prosentpoeng fra september i fjor.
Nylige artikler
Citybox skal åpne sitt tredje hotell i Bergen
Regjerende Nordisk mester blir Executive Head Chef på Savoy 1918
Norge - et kvalitetsbevisst marked for portvin
Classic Norway Hotels kåret til Årets bedrift
Dette blir cruisetrendene neste år
Mest leste artikler
Historisk gjenåpning: Nils Flatmark leder Savoy 1918s kjøkken
Oppdag de største reisetrendene for 2026: Personlige og meningsfulle opplevelser
Nye Radisson-hoteller i Bergen: Unike opplevelser med Magic Norway
Opplev Hobo Oslo: Et unikt lifestyle-hotell i hjertet av byen
RevPAR-utvikling for Oslo-hotellene: En analyse av november 2025