-
«Ureiste» grønnsaker løfter kantineopplevelsen
Serviceselskapet ISS har, sammen med deres kunde NPRO (Norwegian Property) og samarbeidspartner U.Reist, etablert en stor kjøkkenhage på Snarøyveien 30. Her dyrkes grønnsaker og spiselige blomster som finner veien rett inn i ISS-kantinene – bare minutter etter at de er høstet.
-
Forsterker samarbeidet for å bli førstevalget langs vei
NorgesGruppen og Esso satser stort på å videreutvikle samarbeidet om mat-i-farta, drivstoff og lading. Ambisjonene er høye.
-
Kraftig vekst for hurtigmaten
Den strålende sommeren har bremset volumnedgangen, men det er fortsatt pris om driver veksten. Unntaket er kategorien gatekjøkken/fast food, som har hatt en volumvekst på nesten 20 prosent.
-
Nå blir det enda enklere å spise godt på farta
«Laga av BAMA» er en ny serie salater, sandwicher og wraps som nå er tilgjengelig hos utvalgte Narvesen og St1-stasjoner.
-
Sterk og varig vekst i sports- og energidrikk
Kategorien funksjonelle drikker opplever eksplosiv vekst for tiden, drevet av forbrukernes etterspørsel etter produkter som tilbyr helsefordeler, utover grunnleggende hydrering. Den globale markedsverdien forventes å vokse til USD 204 milliarder (NOK 2063 mrd.) i 2028, med en årlig vekstrate på 5,8 %, noe som gir store muligheter for innovasjon i denne sektoren.
-
Norske festivaler er blitt verdensledende på bærekraft
Høysesongen for norske festivaler er i full gang, og arrangørene satser mer på bærekraft enn noensinne. Festivalkrusene er et eksempel.
-
Reitan vokser videre med Northland
Interessen for Reitan Conveniences Northland-konsept er stor, og flere nyetableringer er på trappene. Ubemannede automater styrt av kunstig intelligens er en del av oppskriften.
-
Kraftig vekst for Friele Cafitesse Hot & Cold
Friele Cafitesse Hot & Cold fra JDE Professional har fått en pangstart i markedet – og etterspørselen vokser fortsatt. Nå lanseres ny maskinoppgradering og ny meny.
-
Flere vil ha kald kaffe
Pals Kaffe ser en voksende trend innen kald kaffe. På kaffebarer i USA er nå over 50 % av kaffen som servere, kald.
-
NorgesGruppen blir dominerende eier i Kaffebrenneriet
NorgesGruppen og Kaffebrenneriet har samarbeidet og delt eierskap i nesten 30 år. Når gründerne nå ønsker å selge seg ned, er det naturlig for NorgesGruppen å kjøpe seg opp i kaffebarkjeden.

Biter over stadig mer
Bolleeksperten Bit solgte 5 millioner boller i fjor og økte omsetningen til en kvart milliard. Nylig åpnet de nytt utsalgssted på Nationaltheatret stasjon – og snart vil de også friste alle som skal fly innenriks fra Oslo Lufthavn.
Annonse