-
Sterk og varig vekst i sports- og energidrikk
Kategorien funksjonelle drikker opplever eksplosiv vekst for tiden, drevet av forbrukernes etterspørsel etter produkter som tilbyr helsefordeler, utover grunnleggende hydrering. Den globale markedsverdien forventes å vokse til USD 204 milliarder (NOK 2063 mrd.) i 2028, med en årlig vekstrate på 5,8 %, noe som gir store muligheter for innovasjon i denne sektoren.
-
Norske festivaler er blitt verdensledende på bærekraft
Høysesongen for norske festivaler er i full gang, og arrangørene satser mer på bærekraft enn noensinne. Festivalkrusene er et eksempel.
-
Reitan vokser videre med Northland
Interessen for Reitan Conveniences Northland-konsept er stor, og flere nyetableringer er på trappene. Ubemannede automater styrt av kunstig intelligens er en del av oppskriften.
-
Kraftig vekst for Friele Cafitesse Hot & Cold
Friele Cafitesse Hot & Cold fra JDE Professional har fått en pangstart i markedet – og etterspørselen vokser fortsatt. Nå lanseres ny maskinoppgradering og ny meny.
-
Flere vil ha kald kaffe
Pals Kaffe ser en voksende trend innen kald kaffe. På kaffebarer i USA er nå over 50 % av kaffen som servere, kald.
-
NorgesGruppen blir dominerende eier i Kaffebrenneriet
NorgesGruppen og Kaffebrenneriet har samarbeidet og delt eierskap i nesten 30 år. Når gründerne nå ønsker å selge seg ned, er det naturlig for NorgesGruppen å kjøpe seg opp i kaffebarkjeden.
-
NorgesGruppen blir dominerende eier i Kaffebrenneriet
NorgesGruppen og Kaffebrenneriet har samarbeidet og delt eierskap i nesten 30 år. Når gründerne nå ønsker å selge seg ned, er det naturlig for NorgesGruppen å kjøpe seg opp i kaffebarkjeden.
-
3 av 4 unngår serveringssteder med uhygieniske toaletter
Toalettfasilitetene på spisesteder påvirker gjestenes helhetsinntrykk mer enn mange tror. I en ny undersøkelse* utført av Tork, oppgir 3 av 4 at uhygieniske toalettforhold gjør at de ikke vil komme tilbake.
-
McDonald’s ekspanderer
Det er 30 år siden sist McDonald’s Norge åpnet like mange nye restauranter som i fjor. Og nå inntar de snart flere Esso-stasjoner også.
-
Suksess for sunnere mat på farten
Kan mat på farten bli mer bærekraftig? Ja, mener Hanne-Lene Dahlgren og Narvesen. Til våren lanserer de nye retter i sin bærekraftserie.

Biter over stadig mer
Bolleeksperten Bit solgte 5 millioner boller i fjor og økte omsetningen til en kvart milliard. Nylig åpnet de nytt utsalgssted på Nationaltheatret stasjon – og snart vil de også friste alle som skal fly innenriks fra Oslo Lufthavn.
Annonse