-
Har fylt opp 18,1 millioner kaffekopper langs veien
Rundt 240 tonn kaffe er blitt kvernet og traktet på stasjonene til Circle K i år. Innlandet skiller seg klart ut som Norges mest kaffetørste fylke.
-
Færre drikker kaffe, men vi drikker mer
Nordmenn drikker gjennomsnittlig 1 kopp kaffe ukentlig på kafé/kaffebar/restaurant eller bensinstasjon/kiosk/fast food. Færre av oss drikker kaffe, men de som drikker kaffe, drikker mer, det kommer frem i Kaffeundersøkelsen 2025. Norsk Kaffeinformasjons årlige undersøkelse sier mye om hvor, når og hvordan nordmenn foretrekker å drikke kaffen sin.
-
Reitan Convenience restrukturerer, avvikler 70 Narvesen-kiosker
Reitan Convenience Norway, som driver kjedene Narvesen, 7-Eleven og Northland, gjennomfører en større restrukturering for å sikre en rendyrket, lønnsom og fremtidsrettet butikkportefølje. Dette innebærer at 70 kiosker gradvis vil bli avviklet fra 2026. Bakgrunnen er en vedvarende negativ utvikling i kundegrunnlag og lønnsomhet i enkelte deler av virksomheten.
-
Firkantet suksess
Orkla Foods Norge er soleklar markedsleder på varm pizza på farten. Firkantpizzaene fra Stabburet er vekstvinneren.
-
Norges beste YX stasjon med sterkt fokus på matservering
Norges beste YX stasjon ligger i Vikersund. Dette ble klart da over 300 deltakere fra YX sammen med leverandører tok turen til Benidorm nylig. På samlingen ble YX Vikersund kåret til Norges beste selveier og Orkla Foods ble årets leverandør til YX-kjeden.
-
Lantmännen Unibake kjøper spesialbakeriet Boboli
Vil levere pizza og middelhavsbrød til norsk storhusholdning og dagligvare
-
Tilbyr lokalmatskatter til reisende fra hele verden
Utenlandske reisende kan nå få kjøpt norske matskatter på fire flyplasser. Særlig kinesiske turister har lagt sin elsk på norsk lokalmat.
-
«Ureiste» grønnsaker løfter kantineopplevelsen
Serviceselskapet ISS har, sammen med deres kunde NPRO (Norwegian Property) og samarbeidspartner U.Reist, etablert en stor kjøkkenhage på Snarøyveien 30. Her dyrkes grønnsaker og spiselige blomster som finner veien rett inn i ISS-kantinene – bare minutter etter at de er høstet.
-
Forsterker samarbeidet for å bli førstevalget langs vei
NorgesGruppen og Esso satser stort på å videreutvikle samarbeidet om mat-i-farta, drivstoff og lading. Ambisjonene er høye.
-
Kraftig vekst for hurtigmaten
Den strålende sommeren har bremset volumnedgangen, men det er fortsatt pris om driver veksten. Unntaket er kategorien gatekjøkken/fast food, som har hatt en volumvekst på nesten 20 prosent.
Biter over stadig mer
Bolleeksperten Bit solgte 5 millioner boller i fjor og økte omsetningen til en kvart milliard. Nylig åpnet de nytt utsalgssted på Nationaltheatret stasjon – og snart vil de også friste alle som skal fly innenriks fra Oslo Lufthavn.
Annonse
Nylige artikler
Citybox skal åpne sitt tredje hotell i Bergen
Regjerende Nordisk mester blir Executive Head Chef på Savoy 1918
Norge - et kvalitetsbevisst marked for portvin
Classic Norway Hotels kåret til Årets bedrift
Dette blir cruisetrendene neste år
Mest leste artikler
Historisk gjenåpning: Nils Flatmark leder Savoy 1918s kjøkken
Oppdag de største reisetrendene for 2026: Personlige og meningsfulle opplevelser
Nye Radisson-hoteller i Bergen: Unike opplevelser med Magic Norway
Opplev Hobo Oslo: Et unikt lifestyle-hotell i hjertet av byen
RevPAR-utvikling for Oslo-hotellene: En analyse av november 2025