Ifølge NCLs YouGov-undersøkelse  beveger over 70 % av reisende seg bort fra ferier med intens sightseeing til fordel for mer avslappende og oppladende ferier som prioriterer personlig velvære, fleksibilitet og valgfrihet
Ifølge NCLs YouGov-undersøkelse beveger over 70 % av reisende seg bort fra ferier med intens sightseeing til fordel for mer avslappende og oppladende ferier som prioriterer personlig velvære, fleksibilitet og valgfrihet

Folk velger ferier med lavere tempo og mer fleksibilitet

En ny reisetrend er på fremmarsj: Joy of Missing Out (JOMO). En ny undersøkelse, utført av YouGov på vegne av cruiseselskapet Norwegian Cruise Line, viser at over 70 % av reisende velger bort ferier med tettpakkede reiseplaner og hektisk sightseeing.

Publisert Sist oppdatert

JOMO er et motsvar til trenden «Fear of Missing Out» (FOMO), der ferien ble styrt av frykten for å gå glipp av noe, og reisende var travle med å krysse av destinasjoner på listen sin og fange hvert øyeblikk til sosiale medier. JOMO-reiser er en roligere og mer bevisst måte å feriere på.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS